onsdag 22 februari 2012

Hälften är i alla fall en bit



Ena halvan av draperiet är klart. Nu återstår det bara att frammana inspiration och vävglädje och damma ihop en till likadan bit.
Att det kan vara så trögt ibland!
Kan det bero på att jag har en stickning på gång, som jag repat upp och börjat om och ändrat planer för? Och så kostade jag på mig att läsa pyssel&knåp som är så generös och delar med sig av sin kunskap. Man ska ta till sig goda råd innan man börjar med komplicerade spetssjalar. Man ska t ex inte sticka i lurvigt garn om man är nybörjare och man ska ha specialstickor som är spetsigare än de vanliga, osv. Naturligtvis började jag med lurvigt garn på vanliga stickor.
Dessutom har jag börjat på en mesma (syetui, mycket traditionellt) och då får jag brodera fritt och det blir bara mindre och mindre stygn så ny sitter jag med dubbla glasögon och förstoringsglas. Och har bestämt mig för två saker;Ytterligare en text till mina blivande bonader: Skärp mig ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar