tisdag 14 februari 2012

Älgmjölk?



Häromdagen var jag och handlade och vid mjölkdisken stod ett ungt par och jämförde mjölkpaketen, de såg villrådiga ut och hämtade nya varianter av mjölk och funderade. Jag frågade om de hade problem och insåg samtidigt att de var från ett land långt bort för vi pratade inte samma språk. Nejdå det var inga problem alls, nejdå. Jag pekade på siffrorna som angav fetthalt och menade att det var det som var skillnaden. Mest för att jag var inne på att vara hjälpsam. Mannen pekade på älgen och undrade om det var den som var mjölkproducent.
Tja, vad ska man tro. Den där kantiga röda är ju en leksak.

4 kommentarer:

  1. Jamen se där en lysande produktutvecklingsidé! Det räcker ju med någon nanopromille älgmjölk (eller att man visar en älgbild för kossorna?)för att den ska kunna marknadsföras – framförallt till sommarens tyska turister – med en kraftfull banderoll: "Med älgmjölk!"

    SvaraRadera
  2. Håller med Karin! Skulle nog vara en lysande affärsidé! Det är väl inget fel på älgmjölk iofs? Kanske lite svårt att mjölka då...

    SvaraRadera
  3. Visst saknas älgmjölk i sortimentet, Lite svårmjölkat kan det ju bli men jag ska prata med en bekant som är kompis med några älgar på Tomteland.
    Det är säkert jättebra för eller emot en massa saker, älgmjölken alltså.

    SvaraRadera