onsdag 21 september 2011

Blod



Idag har jag varit på blodgivarcentralen och lämnat en skvätt, förhoppningsvis till nytta och glädje för behövande. För detta fick jag ett fint paraply, jag valde det eftersom skåpet är fullt av blodgivarporslin. Det man får som tack för fyra dl blod är värt ca 100 kr. Att de inte delar ut pengar kan jag förstå.
Och så fick jag sockerdricka och en tragisk macka.
Mackan var så nära wettexduk man kan komma och pålägget smakade ingenting. Nästa gång ska jag ta med mig matsäck för det där utsätter jag mig inte för en gång till.
Är det verkligen så värdefullt som de säger med det blod vi lämnar?

6 kommentarer:

  1. Tack för tips om gossedjur! Har en liten mjukis som vi tänkt ta med till sjukhuset, ska se till att ha den nära mig mycket under den kommande månaden. :)

    SvaraRadera
  2. Det var lite mysig att ha gosenallen med sig i sängen =)

    SvaraRadera
  3. Finns det en liten tips- och förslagslåda där på blodgiveriet? Eller någon som kanske förtår om du säger att det är godare med fullkorns/surgdegs/råg/etc-bröd. Och gärna en god ostskiva på det.
    Because you're worth it!

    SvaraRadera
  4. Vi har talat om saken, varje gång jag varit där de senaste åren. Besparingar, är det enda svar jag får. Set känns snålt.

    SvaraRadera
  5. Se blodgivandet som insättning på en bank. Du kan behöva ta ut nångon gång...
    Ersättningen ska du ha för dom sticker dig!

    SvaraRadera
  6. Jo visst är det en insättning på blodbanken. Och i viss mån återbetalning. När jag såg hur pigg mamma blev efter ett par påsar blod så var det inte så svårt att lämna blod.
    Men efter varje tappning så tjatas det om att man ska fika, man måste få både vätska och näring i sig säger personalen. Så hädanefter blir det matsäck,

    SvaraRadera