fredag 29 juni 2012

Bakom hörnet, fredagstemat



Det finns alltid någon där

Kolla vad jag hittade bakom knuten!
Det behövdes bilder till information och jag fick tipset att ta en vända på knattestigen. Visst, jag har hört folk prata om den där stigen men jag är väl ingen knatte heller. Men jag tog kameran och gick en vända. Jobb är jobb.
Någon har somnat
Det var riktigt kul och jag kan tänka mig att det är spännande för ungar att gå den stigen och upptäcka alla figurer.
Det finns konstiga djur också
Och läskiga, nästan riktiga
Man är aldrig ensam
Alldeles intill allfarvägen 45

Tack ByFånen för en många kul fredagsteman

PS ByFånen påminner om att det är ny månad och efterlyser temaansvarig. Jag känner mig lite manad och föreslår att juli månads teman är Frukost, Planering, Sommarjobb, Besök. Kanske lite fantasilöst och förutsägbart men så långt sträckte sig min fantasi. Fler förslag? DS

8 kommentarer:

  1. Vilken finurlig knattestig!
    Och vilka finurliga juliteman!

    SvaraRadera
  2. Den där stigen verkar vara full i lur för alla storlekar på folk. Vem bjuder på sådana trevligheter?
    Varsågod, taktpinnen är din! Kul teman, där finns plats för överraskande vinklingar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en vuxenstig också, Järnbruksstigen, men har man barnasinnet kvar så är Knattestigen perfekt.

      Radera
  3. Trevliga teman, nog med förslag!
    Och en skojig stig hade du bakom knuten, minsann.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är perfekt friskvård, bakom knuten.

      Radera
  4. Oj, så många inspirerande idéer jag fick av ditt inlägg. Här borde göras någonting för barnen som kommer på besök.
    Jag som är så "knattig" av mig tycker om troll och annat hyss man kan finna i sin närhet. Din bakom knuten var fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns massor med pigga idéer där, Hur man känner ingen fåglar och trafikskylt med varning för myrväg och lite annat smått och gott. Tyvärr brukar huggormen bli stulen lite då och då.

      Radera