söndag 9 juni 2013

Tomt i huvudet

Tomt och ingen inspiration men ganska mycket att göra, jag är ju pensionär.

Men lite grönt tänk kan jag presentera, för att anknyta till Galleri Fredag. Jag letar efter en bra elcykel, och det finns massor men det verkar som om de är så nya så det har inte hunnit komma några trovärdiga tester än.
Så jag tuffar vidare på syrrans gamla VästanVind, den ger mig kondition.

På facebook har jag berättat att jag har beställt en mycket speciell häst. Det konstiga var att ingen reagerade på detta, i mitt tycke, mycket överraskande besked. Hästar har jag nämligen aldrig begripit mig på, inte varit intresserad av och mest lite rädd för. Dom är så stora.


I går råkade jag i alla fall hamna i ett stall med ett föl, tolv timmar gammalt. Mamman stod som en lejoninna vid sin unge och såg mycket stolt ut. Med all rätt.


Men det är alltså inte en sån häst jag ska ha. Min häst heter gråben och kommer härifrån.

7 kommentarer:

  1. Lycka till med gråben! Ser behändig ut.
    Och så fina bilder av mor och barn. Jag blir som smör...så fina de är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nu ska det bli träslevar, bl a.
      Mor och barn var verkligen imponerande och den där 12-timmars såg så fix och färdig ut och visste precis vad som var viktigt. Visst är det fantastiskt.

      Radera
  2. Kolla elcyklar på VARUHUSET.ETC.SE

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just ja, den har jag ju sett någon gång och glömt, varuhuset alltså, och cykeln med tror jag.

      Radera
  3. Den där Gråben ser ut som en långbent variant av en kokoshackarpall som jag hade en gång i tiden. Man satt på pallen och gröpte ur kokosnöten med hjälp av en rund taggig vass kniv som satt fast på hästens "huvud". Mycket effektivt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. PS. Jag tror att elcyklarna har kommit över de värsta barnsjukdomarna nu. Min har rullat på fint nu i ett par år och fortfarande funkar allt i stort sett som det ska.

      Radera
    2. Den där typen av arbetsbänk är nog vanlig i alla möjliga verksamheter där man behöver ha två händer att jobba med och en tredje som håller i.

      Pensionären med sin rostiga knäled behöver en elcykel men är lite motsträvig så jag börjar väl, han kommer nog på't så småningom.

      Radera