måndag 31 januari 2011

24-timmar arbetslös


Vågar du odla något i år frågade en bekant. Ja självklart sa jag och undrade varför hon frågade så. Jo det kunde ju vara lite riskabelt att så frön om jag skulle få jobb någon annanstans och måste veckopendla menade hon.
Tänkte inte på det, och inte vill jag tänka på det heller. Jag vill kunna pyssla om svärmor och växthuset varje dag.
Och yogagrupperna, fortsatte sadisten har du någon som kan ta över, tänk om du måste sticka iväg mitt i terminen. Jag viftade bort det, dom vet hur man gör.
Samtidigt minns jag hur rörigt det blev när två personer flyttade p g a jobb på annan ort. Den ena var ledare för ungdomskören och den andra tränade fotbollsungar. Plötsligt var dom inte där och en massa människor miste ledare och rutiner.
Och inte vet jag om jag är arbetslös 8-17 eller om jag är arbetslös från kvällsskift eller skulle ha jobbat helg. Jag är arbetslös 24 timmar om dygnet alltså.
Magsårsfrämjande.

3 kommentarer:

  1. Vilken dumming den där sadistvännen!

    Man kan ju inte sitta och glo in i en vägg och inte planera saker och ting bara för att ha alla vägar öppna i fall i fall det skulle dyka upp förändringar? Det kan det väl dessutom göra oavsett om man går arbetslös eller inte?! Man vet ju aldrig vad som väntar runt knuten så då är det väl bättre att plantera och planera och sen se vad som händer... Så tänker jag i alla fall.

    Vad mysigt fotot på "farmor" i växthuset är!

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt My, men man får sina knuffar hit och dit, det är inte bra för humöret.

    SvaraRadera
  3. Här kommer ett försök till uppmuntran, men kanske inte riktigt det du vill få just nu: Plantera på bara. Man kan klara odlingarna med veckopendling.

    Men allvarligt, se upp för myndigheternas behov av trevlig statistik. Folk har blivit illa behandlade för sånt förr. Klackarna i backen!

    SvaraRadera