onsdag 16 oktober 2013

Nya glädjeämnen

Hur kul är det nu då? Grått och kallt och vintern i annalkande. Den årstiden ser jag som en personlig förolämpning. Jag vill slippa vintern.

 Varför blir bilderna såhär när det är dimma och linsen är nyputsad?

Visst rimfrost är vackert, men det är halt också, i synnerhet på trätrappor märkte jag

Min fina lönn som jag skulle sitta och trivas under, det är så dags nu.

Det är tur att det kom en bulligt brev med trevliga tygprover, och så fotot på Emma när hon modellade för Pinglan Vargtass som syr så fantastiska kläder.


6 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Jag älskar snön och vintern och ser fram emot det med glädje. Förstår att det är trist när man inte tycker om den årstiden. Hitta på nå´t kul med nya tyger!
    Ha det gott! Yvonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vad gjorde man utan kamera, tuggade på naglarna kanske

      Nog bor jag på fel breddgrad och inte är jag glad åt klimatförändringen heller. Men jag vill ju inte missa våren och inte höstfärgerna och sommaren är min favorit så jag får völ försöka övervintra i år också.

      Radera
  2. Fina tyger hörde jag när ungdommarna var hem förra helgen. Dom var nog smått lyriska över tygerna, ville väl ha allt, som det brukar vara : )
    Men vilken härlig bild på Emma, den var jättefin...

    / Pirjo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det fantastiska tyger och jag vill vill vill sy något och så behöver jag inte. Sånt är förargligt.
      Ett tag fanns det en hel serie bilder på Emma i Pinglans klänningar på Sätergläntans hemsida. Jättefint, helt objektivt alltså.

      Radera
  3. Men vad är det med din kameralins? Visserligen är det en spännande effekt, men man skulle ju vilja välja eller hur? Härligt i alla fall med tygerna och den fina Emmabilden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det hade ju varit bra att få bestämma själv. När det gäller att marmorera papper så är den där effekten eftersträvansvärd, men inte nu.

      Radera