söndag 1 maj 2011

Storvulna mål, spetssjal

En sådan här skulle jag vilja sticka, t ex

I går hälsade jag på en granne i ett stick-ärende, hon visade en stickning som var nästan klar. Det var ett spetsstickat överkast till en dubbelsäng! I tunt bomullsgarn.
Full av beundran för en sådan uthållighet berättade jag det för gänget på kvällen.
Tänk att hon stickar ett överkast till en dubbelsäng! sa jag och var imponerad.
Ja, vad har man såna till? undrade en väninna som hade mera hygieniska aspekter på bäddandet.
Maken som just kommit in och inte riktigt hängde med i resonemanget konstaterade kallt att Man låter dom hållas.
Det är skönt att höra att han har tålamod med nörderier av alla de slag.

1 kommentar:

  1. haha, tack för visdomsorden! :)
    Har redan satt gummiband i byxorna, så det är fixat. Hade bara snöat in lite på klänningsidén och blev därför fly förbannad när det inte gick som planerat. :P Men som tur är gick det ju över snabbt.

    Dav har redan erbjudit mig att låna alla hans kläder sen när det är dags för "tältstadiet" så det är ju snällt. hehe.

    Ser med spänning fram emot hur det ska gå med den där spetssjalen. :)

    SvaraRadera