fredag 24 mars 2017

Mars var en svårfångad månad.
Det har hänt mycket och snart har månaden gått, vem tar över efter Jordgubbar och bubbel som skött om teman i mars.

I Mars brukar man höra att talgoxen pumpar cykeln, de låter i alla fall som gamla cykelpumpar. Då är det dags att ta fram cykeln och det är så skönt. Problemet är bara att cykelvägen genom skogen är isbana och bilvägen trafikeras nu av långtradare med timmer. Det är lite väl spännande.

Lite luggsliten efter vintern


Mars är katternas månad, tveksamt om nutida katter begriper sig på det, de flesta har ju varit hos veterinären.

De här kissarna bodde i en låda under min säng när jag hälsade på en bekant. Det blev inte mycket sovit den natten för det var full fart under sängen och jag måste ju titta.


Sonens katter har nog inte stort begrepp om mars men det verkar bekvämt att ligga i handfatet. Sonen tyckte att dom var vägen på morgnarna.


Gamla Murre, katternas katt, en fridfull vänlig och vacker katt. Han gillade att sitta och titta ut genom fönstret.

Flera temabloggare i fliken ovan

18 kommentarer:

  1. Vilken fin kattkavalkad så här i mars sista vecka! Och till veterinären ska vi också med lilla Greta innan det händer saker. Vi är kattvakter i 14 dar och fick en tid hos veterinären för att få det fixat. Att talgoxar lät som cykelpumpar hade jag ingen aning om, så nu ska jag ut och lyssna efter cykelpumpsljud i träden! Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan du inte rapportera hur du uppfattar talgoxarna, du vet de där gamla rostiga cykelpumparna...

      Radera
  2. Mjau hälsar jag till de gulliga katterna.
    Trevlig helg.
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Alldeles för många utespringande katter kommer aldrig till veterinären, tyvärr. Så både pinkmarkering och vrål förekommer i villaområdena. Samt ovälkomna källingar som far illa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sånt är ju trist men här har vi motsatt problem, varenda hankatt är kastrerad och det kan vara problem att få tag in potent katt även om det gäller en vanlig bondkatt. Och så har vi både rävar och lodjur.

      Radera
  4. De där med små trekantiga svanser kan få vem som helst på knä. Bedårande men det är katten på sista bilden också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är så rörande och dråpliga när de med storögd förundran snubblar ut i världen.

      Radera
  5. Underbara bilder på kissemissarna! Kul bild med katten i handfatet och betraktaren som tittar på så intresserat!
    Har inte hört några marskattor här - alla har nog varit till veterinären redan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst ser det ut som om katten sitter och väntar på sin tur, eller kanske han funderar på att sätta på kranen?

      Radera
  6. Talgoxen pumpar cykeln, hihi, det var roligt och har jag aldrig hört förut. Frapperas av att väldigt många tycks ha katt eller rent av katter och de verkar kunna vara en källa till många roliga episoder och bilder. Som t ex din bild på katterna i handfatet! Marskatter börjar jag tro är ett talesätt bara för jag hör då aldrig några.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men nog låter talgoxarna som gamla rostiga cykelpumpar?

      Radera
  7. Jag är värdinna för april. V 14 Gult, v 15 Skor, v 16 Motion, v 17 Djur. Se mitt blogginlägg torsdag morgon.
    Hälsningar
    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men toppen, ja dina teman ska jag väl kunna få till nåt av, tror jag

      Radera
  8. Hej, marskatten i all ära, den förekommer ännu, för trots att de flesta katter är snöpta så nog sjutton ylar dom i mars! Och ut vill dom, för första gången sedan jul...jag brukar annars få putta dom i rumpan ut genom ytterdörren när de står där och tvekar...Nu är det redan april., men mycket katt blir det. Förutom mina två egna så är jag kattvakt åt en granne på gården samt en väninnas tre katter på andra sidan by. Mycket spring blir det, men det är ju bara några dagar och det är bra att man kan hjälpas åt. Ha det gott, nu snart dags för rubriken GUL

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ju kallare det är ju längre måste katterna stå och fundera i dörren och när man hjälper dom på traven och tipsar om färdriktningen så blir dom bara högre liksom.

      Radera
  9. Ska man tro på allt som sägs och skrivs så ska vi inte äta någonting. Te på nässlor och mint drack jag igår, gott! men jag tror inte att jag skulle kunna leva länge på det...
    Kvinnors rätt kan jag också gå igång på! Jag stickade inte heller någon rosa-mössa, jag gillar inte Trump och absolut inte hans knasigheter men det finns så mycket som är fel, dumt och korkat här hemma som ingen protesterar emot så varför ska vi protestera emot en (liten) man med för mycket makt. Amerikanarna har valt honom i demokratins namn och som det så vackert heter, "Som man bäddar får man ligga". Jag hoppas hoppas hoppas att han faller på eget grepp.
    Marskatter kan vara svåra att stå ut med när dem ylar som värst. Men dina är så fina och söta att se på! Tack för fina inlägg om "mina" teman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amerikas demokratiska val är ett mysterium och den som blev vald är en sorglig historia.

      Radera