lördag 28 augusti 2010

Varför blogga?

Om att skriva blogg
Varför gör man det? Ja mest för att det känns lite ensamt här i skogsbrynet ibland och ofta för att ställa frågor rakt ut i etern. Hur beskär man Physalis? T ex.
Eller för att berätta något som jag själv har funderat över och fått svar på, slitna tumleder t ex. Hela den bloggen handlar ju om höger tumled, problemen, operationen, diskussionen med försäkringskassa och läkaren och återtåget till jobbet.
Men får jag några kommentarer, nej det är sällan och jag undrar varför. Själv är jag väldigt pigg på att kommentera andra.
Jag vet ju att ni är där, jag har sett er, Ha! Dvs jag kan se i besöksstatistiken i vilken stad mina läsare finns. Alltså sitter jag här och undrar om det där gänget i Bromma, vilka är det, och Örebro. Att jag har ganska många besökare här hemikring är ju en sak men Kanada, Brasilien, Turkiet och Moskva förvånar mig lite.
Ja varför bloggar man?

2 kommentarer:

  1. Ja, varför bloggar man? Min blogg startade jag för att visa min syster som bor på annan ort hur det förhoppningsvis skulle ta sig i min trädgård och i växthuset. Tänkte aldrig att jag skulle få några besökare mer än släkten.
    Tack för smultronplantorna med de vita bären! Det funkade - fåglarna tog dem inte.

    SvaraRadera
  2. Din blogg använder jag som uppslagsbok och den har ju lett mig vidare till flera intressanta kunniga bloggare. Det är bra. Men jag saknar samtalen, inte debatter med ironi och spydigheter och inte bara beröm och gullande. Det blir lätt så ytligt och ansvarslöst när man kan vara anonym.
    Å andra sidan kanske man inte för sådana samtal i växthuset ... tja varför inte förresten.

    SvaraRadera