onsdag 30 september 2009

gröna tomater


Är det någon som har ett bra tips vad man gör med gröna tomater? Steka? tja, jag trodde de var frittering det handlade om. Vad kan man göra mera, inläggningar?
Varför odlar vi tomater över huvud taget? Vartenda år är det likadant, jag står här med en driva gröna tomater och undrar vad jag ska ta mig till med dem. Det är väl ganska dumt att tro att växthuseffekten ska påverka jordaxelns lutning och soltimmar till tomaterna. Man kan naturligtvis bättra på klimatet med växthuslampor och kaminer men det är liksom fusk.
För tillfället har jag tomatgardiner och tomatinstallationer i fönstren. Men det ligger fortfarande kvar en driva på köksbordet.
Tips?

1 kommentar:

  1. Man kan panera och steka tjocka gröna skivor. En del gillar det - själv är jag inte så där överväldigad, precis.
    De riktigt små gröna tomaterna kan du göra pickles av. Det är inte så dumt, däremot.

    SvaraRadera