måndag 9 september 2013

Turistrapport

Nu har jag turistat, dvs vi, en mycket liten grupp pensionärer, och jag är lite ovan både som pensionär och turist så jag vet inte om jag gjorde rätt men såhär blev det.

Det var Pensionären, syrran och jag (Bellman var inte med). Vi for till Åland med vår gamla bil och målet var Pettas. Bland annat.
Nu hampade det sig så fiffigt att det var Konstrunda på Åland samma helg, så otroligt lämpligt. Så vi for omkring och såg så mycket vackert. Vi lärde oss mycket som vi inte visste tidigare och vi åt gott och sov skönt på B&B och hade det så trevligt på frukosten så det nästan hann bli lunch.
Precis som jag vill ha det som turist.

Vi kunde nog varit kvar ett bra tag, 

Pensionären får en idé när han ser Getabocken på Pettas
Karin och Uffe på Pettas bjöd på Ålandspannkaka bl a

Gula dubbla petunior har jag aldrig sett förr, fint
Är det rödklint? Det finns mycket på denna exotiska ö
Jag vill brodera, eller måla, eller ... visst blir man inspirerad
Och så var det dags att åka hem igen. Tack och hej, men vi kommer igen.

9 kommentarer:

  1. Härligt att ni kommer igen!
    Då hoppas vi ha mera tid för er så vi kan ta er med på annat galej som inte finns i broschyrerna.
    Tack för mycket trevligt besök!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Ska vi arrangera arbetsläger där, jag hade faktiskt arbetshandskar med mig i bilen men vi turistade ju bara.

      Radera
  3. Vi är många som gillar att turista på lika sätt, har jag förstått nu när jag rest runt i lördagstemalanden. Ni har haft ett härligt besök på det vackra Åland. Roligt också att Ni fick besöka Pettas Och konstrundorna! Det blir speciellt lyckat när det bara "händer" helt oplanerat tycker jag. Då blandar sig inga förväntningar in i leken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en riktigt bra resa, behändigt med Åland som ligger så nära. Det blev ju ingen Ljusterö-resa i år heller, vi har ju brukat åka dit varje år.

      Radera
  4. Bor man i Stockholm är ju Ålandsresor hur behändiga som helst. Från Skåne blir det genast litet större projekt men Åland smakar ju mera för varje gång och man behöver komma på olika årstider.
    Så kul att det var konstrunda, det måste jag passa in nån gång.

    SvaraRadera
  5. Bor man i nordvästra Svealand så har man långt till allt utom skogen, och eventuellt Norge.
    Konstrundan var verkligen en lyckträff, det rekommenderar jag verkligen.

    SvaraRadera