fredag 12 augusti 2011

Årets missväxt


Det här med självhushåll är inte lätt och jag har redan gett upp. Återstår att se vad Johan kan bidra med för kunskaper för att förbättra mina möjligheter att överleva den bistra vintern.
Vitlök är inget för den här sandjorden, mera sand än jord. Jag fick i alla fall lika stor skörd som jag sådde.

Jordärtskockor verkar vara outrotligt men det är tveksamt hur det ser ut under allt det gröna, finns det något ätligt där?

 Malvan tog sig i alla fall över förväntan

Men tomaterna har jag klarat hyfsat, tack för de kaxiga plantorna.

Vindruvor blir det inte mycket i år. Undrar varför.


Luktärterna kan man också glädjas åt men det mättar dåligt.

Tomater och persilja är gott. 
Jag får nog slå mig ner i växthuset med en kopp kaffe och fundera på hur närproducerat man kan leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar