torsdag 27 januari 2011

Arbetssökande

I morgon ska jag till Arbetsförmedlingen och träffa min handläggare. Jag har skrivit in mig och skickat alla pappren till A-kassan. Arbetsgivarintyget fick jag visserligen tre veckor efter att jag slutat jobba så det kommer att bli tre veckors fördröjning innan det kommer några pengar.
Jag har som sagt skrivit in mig, jag har också skrivit underlag inför samtal om handlingsplan. Det gör man på nätet. Man gör inskrivning, underlag och allt på nätet, dock ska man infinna sig personligen lite då och då men det får man brev om från Arbetsförmedlingen och missar man det så blir man avanmäld. Det är bara anställningsintervju eller jobb som gäller skäl att utebli utan att bli avanmäld. Dvs antingen står man till arbetsmarknadens förfogande eller också gör man det inte. Är man sjuk så gör man det inte.
Och så ska jag söka jobb. 60+ med fil.kand. från 80-talet.
Finns det något jobb åt mig därute?
Hoho!
Hallå!!!

4 kommentarer:

  1. Om jag vore arbetsförmedlare skulle jag fixa fram ett jobb omgående – det måste vara sällsynt med så pålästa arbetssökande.

    Men även om du för närvarande är arbetslös förmodar jag att du inte är "göralös" som farmor sa.

    SvaraRadera
  2. ...fyra vävstolar, två knyppeldynor, två symaskiner, mängder med tyg och garn och alldeles för mycket idéer ...
    Nej sysslolös har jag aldrig varit, bara lönlös.

    SvaraRadera
  3. Hejsan hejsan!
    Din dotter visade mig din fina blogg när jag var på blixtvisit hos henne. Kul att läsa om hur du har det! Mindre kul att du blivit arbetssökande... :( Trist sånndärnt. Hoppas att någon inser snabbt hur bra du är på alla sätt och vis och anställer dig pronto.
    Massor med kramar från Belgien
    /my

    SvaraRadera
  4. Kram på dig själv! Du susar som vanligt omkring i världen? Eller är det ost som gäller nu? Vet du att du bor i mina gamla hemtrakter - fast det var nog på 1700-talet.

    SvaraRadera