torsdag 8 november 2012

Träning forts.


I går cyklade jag till gym igen, det är knappt en kilometer så varför ta bilen.
Det stod redan en bil utanför, det var en granndottern som där, ca 25 år och 45 kg, hon gick på löpande bandet, fort. Hon siktar nog på vasaloppet, det är en släkttradition tror jag.

Musiken var på högt och hon hade proppar i öronen så prata var inte till att tänka på.
Jag klev i Krossen och fick sedvanlig undervisning av granndottern. Tillfälligtvis frikopplad.
”Om du sätter igång så startar den och så kan du välja program och ställa in, tror jag”
Det är tredje gången jag får undervisning av byns ungdom och jag gillar det.
Snart fattar jag nog hur Krossen funkar också.

Det finns möjlighet att träna tyngdlyftning också, det tänker jag inte göra. Längst till vänster ligger det slåssvantar, undrar vem som använder dom?

Favorit
Krossen fick 10 minuter medan jag funderade på det där med ljudbok. Sedan blev det Lyftapparaten och Dragapparaten och Vridmaskinen i tur och ordning och Krossen 10 minuter till. Sedan var jag nöjd och cyklade hem. 
Då hade granndottern gått/sprungit 6 km på bandet. Jag föreslog att hon skulle vända och springa hem igen. Typisk töntig tantreplik.

Men det var fint väder och jag ville ut. Efter lunch åkte jag med Pensionären till centrum för att uträta några ärenden och gick hem. Fyra kilometer dvs 7814 steg, med kassar.

Men digitalvågen har inte ändrat sig ett gram, dvs den velar och diffar på mer än ett kg upp och ner, och det är allvarliga saker nu.

10 kommentarer:

  1. Jag åt några tallrikar soppa i går (kalorifattig) och drack sedan en massa vatten eftersom den var ganska salt. På morgonen hade jag gått upp 2 kg!
    Du får hoppa över ärendena nästa gång ;-). Att gå fyra km med kassar måste väl vara extra motion i alla fall. Kunde inte pensionären hämtat dem på hemvägen?
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Attans, jag åt också soppa idag, inte så värst kalorifattig, men å andra sidan litar jag inte på min våg.

      Det där med ärenden är svårt, det är tur att de är sparsamma med öppettider i den där butiken där jag brukar köpa te, också.

      Och att åka med Pensionären kan bli problematiskt, visserligen har han gått ner till heltid nu men han är lite oberäknelig med tiderna.

      Radera
  2. Heja heja friskt humör! Nu blir ju till och med jag lite sugen på att röra på mig... :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej! Gör det inte! du ska inte motionera för vikten men du kan ansluta dig till en yogagrupp, förslagsvis kundaliniyoga, Det är både rörelse och avslappning.

      Radera
  3. Kul att köttbullarna blev goda! Ägget är inte så viktigt, jag slänger i det mest på rutin. Nä, grädde is da shit om vi ska prata engelska (det är därför jag älskar att äta lchf-kost... fett, fett och gott).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kikar efter recept hos dig lite då och då. Visst är det gott, problemet är att havrekakor också är gott.

      Radera
  4. Choklad är gott och nyttigt, har jag hört sägas. Min digitalvåg gör också så där, så nu vet jag varken ut eller in, eller om jag går upp eller ner. Jag vägrar att tro att jag verkligen går ner 6 hg medan jag klär på mig, vilket vågen försöker lura i mig. 63,1 utan kläder och två minuter senare, med kläder väger jag 62,3. Får väl tåla mig till den gemensamma invägningen på gymmet på onsdag kväll. Sanningens minut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså du säger det, då tar jag en bil till.
      Digitalvågar bara luras, jag har kollat på Blocket och letat på alla loppisar efter en sån våg som Syster Marit ställde oss på och sa att vi var för magra och skulle äta mera. Och så gjorde vi som hon sa och så gick det så här.
      Det finns inga såna vågar längre och finns dom så sägs dom vara nostalgiprylar och kostar dom flera hundra!
      Om vi skulle köra med måttband istället.

      Radera
  5. Jag väger mig endast efter jag varit på morgontoan. Med nattlinne.
    På det viset borde de yttre omständigheterna vara mest likartade tänker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, ungefär så men det hjälper inte. kliver jag av vågen och på igen så kan jag ha gått upp, eller ner ett halvkilo. Jag tror det är ett känt problem med digital mätning. När de digitala febertermometrarna kom så var det liknande problem.

      Radera