fredag 9 november 2012

Favoritrum Gallerifredag

I november är det Viktoria i Florida som föreslagit teman för Galleri Fredag. Idag gäller det Favoritrum. Ha! lätt som en plätt, jag tog kameran och fotade och insåg att det ser bara väldigt skräpigt och rörigt ut.  Men håll ut, jag ska förklara.


Vävstolen bidrar i hög grad till att göra rummet till favoritrum 
För närvarande är det en experimentvarp på gång. Jag har slagit in pilkvistar, tidningspapper och letar efter gamla videoband. Dom slängde jag i ett städanfall för några månader sedan, dumt.


Bakom vävstolen står en bänk med diverse garnkorgar, det höjer trivselfaktorn.

Sybordet, längst bort står en korg med sånt som ska lagas/ändras mm, En påse som jag gjort av innehållet i en gammal kartbok, pärmarna till kargboken ska bli datafodral. Där ligger det smidda halsbandet, som jag letat efter. Och böcker som ska lagas och så stickkorgen. Vad som finns i lådor och skåp är ju inte så svårt att lista ut. 
Men ett vackert rum med smakfull inredning och harmoniserade färger, det får du leta efter någon annanstans, här rivs jag i röran med allt inom räckhåll.




10 kommentarer:

  1. Min vävstol står hos svärmor på andra sidan havet....så mitt favoritrum väntar fortfarande på mig:)
    Givetvis så är det där man kan skapa någonting, där man finner sin inre ro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, ett kreativt kaos är uppiggande. Ett hantverksrum och ett växthus, det är nog det man behöver för att må bra men växthus är lite ruggigt på vintern.

      Radera
  2. Videoband, var det ju! Men var sjutton har jag dem? Måste leta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kanske gjort som jag, slängt dom i ett städanfall?

      Radera
  3. Klart som 17 att du trivs där;).
    Trivs vidare!
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera
  4. Underbart, underbart rum - helt i min smak!!! Det måste väl bli en ovanligt stark matta (?) med pilkvistar och videoband i. Men hur tvättar man en sådan, jag ser ju att den är ganska ljus. Eller det ska kanske bli en väggbonad eller en vepa?
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är experiment alltihop, jag kan tänka mig att pilkvistarna kan bli en matta utanför trappan eller en skuggväv. Kanske. Det blir ju en rätt grov sak och det blir nog mera frågan om att elda än att tvätta. Tidningspappersväven blir ju ganska stel, kan kanske bli en papperskorg. Videobanden kan bli en väska eventuellt.
      Man kan experimentera hur mycket som helst, jag såg en riktigt fin väv gjord av plastkassa, men jag vet inte jag, inte mitt favoritmaterial.

      Radera
  5. Trevligt! Förstår verkligen att du trivs där!!
    Snacka om att kreativiteten flödar!
    Ha en fin helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul att vara där kreativ. Jag har en stickning på gång också, lite emellan sådär.
      Ha en fin söndag.

      Radera