fredag 12 oktober 2012

kväll

Galleri fredag (kolla fliken ovan)  visar idag bilder på temat Kväll. Jag och min kamera behöver ganska mycket uppdatering för att kunna ta njutbara kvällsbilder. Så om du har tips på en hyfsad kamera så är jag tacksam, och sedan var det maskinisten som behöver lite kunskap, hur det nu ska gå till...

















Om man, som jag, bor i en grop är det svårt med vacker milsvid utsikt. Då får man åka till grannbyn helt enkelt.


























Man kan sitta i växthuset och elda i kaminen när det är kväll.

12 kommentarer:

  1. Växthuset lyser som en fin liten lykta i kvällsmörkret. Ser ut som mysfaktor 1000 eller så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja växthuset är hälsosamt och lagom mycket växter så det inte blir för jobbigt.

      Radera
  2. Ja, i det där växthuset skulle jag TRIVAS!!
    TREVLIG helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så skönt att sitta där, många vänner får plats, vi har faktiskt suttit elva pers där. Men då var det trångt. Växthus är egentligen så hälsosamt så man borde få det på läkarordination.
      Trevlig helt själv.

      Radera
  3. Mysigt i mörkret när det lyser inomhus! Kvällshimlar är magiska!
    Fin kväll till dig! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försöker verkligen mysa i garnhögarna men jag har svårt för mörker och kyla,
      Lite avis på dig som har det varmt och skönt, Njut lyllo!

      Radera
  4. Vad mysigt det låter att sitta i växthuset på kvällen och elda i kaminen :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt men sedan växthuset blev klart så blev det inte så mycket mer gjort i trädgården, vi bara sitter där och säger att vi borde göra något. Det är nyttigt med växthus.
      Skön helg på dig

      Radera
  5. Det är nog tur att vi inte har något växthus - då skulle INGENTING bli gjort i trädgården. Eller kanske någon annanstans heller...
    Det är väl inget fel på din kamera :-).
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kanske lite missvisande att kalla det växthus, det är ju mest jag som sitter där och växer. Men det är nyttigt med växthus, ungefär som ljusterapi.
      I år blev det inte mycket av något jag försökte odla, det var bara vindruvorna som verkligen ville men inte fick tillräckligt mycket sol. Ungefär som jag alltså.
      Om kameran är ok så får jag nog inse att det är maskinisten det hänger på. Dags att ta itu med det alltså.

      Radera
  6. Mig gav du utmärkta idéer från din grop med tillhörande växthus.
    Sitter och funderar hur jag skall elda därinne i vinter...utan skorsten
    Kanske det finns bamsestora värmeljus...måste nog tänka till litet mera nu

    Som jag ser det så är det inte fel på varken kamera eller maskinist.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där tål att tänka på. har du växter som övervintrar där? gillar dom att det plötsligt blir varmt en stund? Hur nära glaset är du, tål det skillnaden värme/kyla? En vedeldad kamin är naturligtvis trevligast men kräver planering och skorsten och det är inte lätt att få eld i den när det är kallt i röret. Å andra sidan finns det elektriska kaminer med fejkeld som är väldigt naturtrogen, jag tog fel.

      Radera