lördag 3 mars 2012

Magic loop JA det funkar


Det är inte babysockor, bara ett test


Det funkar! Jag har försökt tänka ut hur magic loop fugerar. Det fungerade inte, att tänka alltså. Jag måste använda händerna om jag ska förstå hur det ska gå till. Här finns det en underbart pedagogisk beskrivning. Dessutom, när jag ändå var på gång, försökte jag komma underfund med hur man stickar sockor från ”fel håll”, börjar med tån alltså, det funkar också. Ännu en pedagogisk beskrivning.
Och med tanke på Googles nya vanor så kommer jag att översvämmas av garn- och stickreklam, vilket är fullkomligt bortkastat. 

5 kommentarer:

  1. Nu kan jag ju inte ens skylla på att jag glömt hur man lägger upp! Mycket instruktiv beskrivning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, gå nu genast på måndag förmiddag till Ett litet nystan, den där butiken alltså, och handla garn sedan kan du börja med de där vantarna du pratade om, du har ju ett helt år på dig nu!

      Radera
  2. Klart det fungerar!

    Grattis till entrén till "träsket"! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte alls klart när jag ska till ;) Träsket är underbart, har du sett alla fantastiska kardmaskiner och alla spånadsfilmer? Kreativiteten är imponerande.

      Radera
    2. Ja hu ... :-D

      Och inte blir man mindre "träskblöt" av att hänga på "Spinning in Sweden" på ravelry ...

      Radera