onsdag 13 april 2011

Arg och sur

Nä nu blev jag riktigt sur
I morse sa Reinfeldt att jag var låg kvar i sängen och inte gick till jobbet och därför ska jag inte ha jobbskatteavdrag. Han pratade om vårbudgeten.
Jag låg inte kvar i sängen. Jag är inte lat, katter kan vara lata. Jag gick inte till jobbet därför att Reinfeldt har gjort mig arbetslös genom att dra in mitt jobb.
Dessutom söker jag jobb och att inte arbetsgivarna förstår vad de missar när de inte anställer mig kan jag inte rå för.
Så var snäll att sluta insinuera att jag är lat och arbetsskygg!
Och sluta med jobbskatteavdrag och lägg pengarna på offentlig sektor istället.
Jag blev så förgrymmad så jag gick ut och la mig i soffan i växthuset och sov efter lunch.
Tyvärr hade jag kört ut jord och kompost i växthuset så det var ju inte så där himla trevligt att ligga där, men det matchade väl min sinnesstämning.

2 kommentarer:

  1. Väl rutet!

    Tack för tips och råd och snälla ord. :)

    SvaraRadera
  2. Han är dum. Och du är bevisligen inte lat. Så det så.

    SvaraRadera