söndag 6 december 2009

Ont i tummen

Dvs förslitning i tumbasen, det är den leden som sitter närmast handleden. Det är förslitning i nästa led också. Det gör ont när jag håller i synålen, virknålen, papper, pärmar, knäpper knappar, drar upp dragkedjor, håller i pennan och gör mellanslag på tangentbordet för det gör jag med tummen. Har gjort hittills men nu har jag övat bort det. Det gör ont när jag inte gör någonting alls, alldeles av sig själv. Då tittar jag strängt på min tumled och säger strängt att nu får du lägga av, jag har inte gjort dig något nu. Det här är betalt för gammal ost svarar tumleden, för även gamla slitna leder kan vara uppkäftiga.
Nu ska de båda lederna i tummen opereras och med anledning av detta ska jag göra en tumledsblogg. Det blir en blogg med vänster hand eftersom det är höger som ska opereras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar