onsdag 4 november 2009

garn



Vad ska man ta sig till nu när växthuset sover och vinrankan väntar på att beskäras? Garn är mitt enda svar, väva, sticka och njuta av färger och former. Visst kan det vara hindersamt med jobbet ibland, det tar ju en ganska stor del av min vakna tid men jag tror jag behöver det också.
Jag har garner och planer i massor och varenda gång jag drar på en varp är jag lycklig men sedan ska den vävas ner och då sitter jag och undrar varför jag varpade så många meter.
För ett år sedan vävde jag ner 20 meter plädvarp som jag fått med vävstol och allt. Fantastiskt. Garn fick jag också och vävde ett dubbelsidigt tyg till väninnan som var så generös. Nu har jag plädplaner igen. Och tygtankar.
Men när ska jag hinna.
Garn har jag gott om, och idéer men inte tid.

4 kommentarer:

  1. Ja när det gäller maskinstickningsgarn så har jag mer än jag behöver och hinner göra av med.

    SvaraRadera
  2. Hej jag ser att jag inte är ensam om mitt garnhamsteri. Jag har massor av ideer och har planer för mina vävstolar flera år framåt. Vi borde bo nära varandra för vävinsperation.

    SvaraRadera
  3. Det här landet är lite för långt ibland.

    SvaraRadera