söndag 23 augusti 2009

Det började bra

I morse vaknade vi i växthuset och solen sken och allt var härligt.
Sedan åkte vi på auktion här i byn. En gammal skomakarmaskin var riktigt fin tyckte jag men vi har ju redan två. Maken ropade in den för 100 kr. Det fanns lite utrustning till vävning också, bobiner och vevställning och härvil, i riktigt bra skick sa jag och stod och pratade med en granne medan maken plötsligt hade ropat in det också för en 50-lapp. Sedan fick han syn på en bila som han bara måste ha, den låg i en fyndlåda som han inte måste ha. Riktigt fina blomkrukor fanns det också och nästa gång det blir auktion ska jag tala om att jag inte behöver någonting och så ska jag stanna hemma.
När jag körde hem på den smala byvägen fick jag väja för en bil och skomakarmaskinen välte och tryckte ut en bakruta i bilen.
Sedan sanerade jag vävutrustningen som var dammig och full med fågelskit. Jag blev torr och fumlig om händerna och när jag skulle ta upp mobilen så tappade jag den och glaset gick sönder. Märkligt nog bildar sprickorna ett K.
Nu ska jag inte göra någonting mera än att gå och lägga mig, försiktigt.
PS men jag slog ihjäl en mygg, dessvärre satt den i mitt öra så nu är jag lomhörd också. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar