lördag 23 november 2013

finurliga lösningar lördagstemat

Det är Pysseliten som vill att vi ska beskriva fiffiga lösningar den här lördagen. Övriga lördagsbloggare finns i fliken ovan.

Själv funderar jag på en fiffig lösning för att komma fram till "Nästa vecka". Sedan jag blev pensionär i juni har jag sagt att Nästa vecka, då ska jag slå mig ner vid vävstolen/symaskinen/bandvävstolen/täljhästen osv. Men ännu har inte Nästa vecka inträffat och den gör det definitivt inte den här helgen.

Så tills vidare ber jag er att hålla till godo med de här fiffiga lösningarna, Man behöver alltså inte vara med i facebook för att titta på´t.
Recycled art Foundation bara klicka på "åter till album" och sedan pilen på sidan av bilden.

Kreativ helg på er.

3 kommentarer:

  1. Verkar välbekant på något sätt – välkommen till klubben!

    Och nu fick jag ju lust att försöka fläta sådana där fiffiga väskor av gamla tidningar...

    Trevlig pysselhelg själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Råmaterial till väskor finns det ju gott om. Nyss vävde jag en av gamla videoband.
      Huset är fullt av kreativa människor och det vävs, nålbinds och täljs och diskuteras och – lagas mat.

      Radera
  2. Det där är en jättebra och finurlig lösning! Vi har bokbytarbokhyllor på jobbet. Där är det bra rotation på böckerna och utbudet ökar hela tiden!

    SvaraRadera